VALENTIJN: SELF-LOVE EDITIE

Hey daar allemaal!

Aangezien het vandaag Valentijnsdag is dacht ik even een blogpost te schrijven voor jullie, maar ook voor mezelf. Ik ben nooit echt een grote fan geweest van Valentijn, maar ik ben ook geen hater. Ik heb er geen probleem mee dat mensen hun geliefde een dag extra in de watten willen leggen. Ook al vind ik persoonlijk dat het net iets te commercieel en kapitalistisch is.




Deze post gaat uit naar de mensen die momenteel in een relatie zitten, maar ook voor de singles. Het is namelijk een post over self-love. Dit is belangrijker dan eender welke relatie. Het is heel belangrijk om je goed in je vel te voelen en te houden van jezelf. Ik ben een firm believer dat je van niemand kan houden als je niet eerst van jezelf houdt.

Natuurlijk is dit niet altijd even gemakkelijk en ik heb hier zelf heel lang mee gestruggled. Ik vond altijd wel iets waar ik niet goed genoeg in was, iets aan mij dat ik niet mooi genoeg vond, iemand die mooier stond met een bepaald kledingstuk,… de lijst gaat maar door en door.

Ik ben er zeker van dat dit iets is waar vele meisjes en waarschijnlijk ook jongens mee te maken krijgen. Ik kijk nu terug op die tijd en ben zo blij dat ik daar over heen ben. Niet alleen heb ik nu meer zelfvertrouwen, ik voel me ook gelukkiger. Ik laat mij niet meer kleineren en durf voor mezelf op te komen. Ik weet wat ik waard ben en heb geen schrik om dat na te streven.

Hier zijn wat kleine dingen dat voor mij het verschil gemaakt hebben.

1. Stop met jezelf te vergelijken met anderen: er zal altijd iemand zijn die een mooiere neus heeft, dikkere lippen, een plattere buik,… maar dezelfde persoon die jouw droomlichaam heeft vindt dat jij prachtige ogen hebt en zou een moord plegen om jouw haar te hebben! Je komt echt nergens met jezelf met anderen te vergelijken. In plaats van dat te doen focus je je beter op de dingen waar je wel fier op bent. Op je mooie rondingen of de kuiltjes in je wangen bijvoorbeeld.

2. ‘Luck is an attitude’ ooit al eens van gehoord? Wel, geloof me wanneer ik zeg dat dit echt waar is! Je moet positief denken en je focussen op de dingen die goed gaan in je leven. In plaats van steeds te denken aan de dingen die fout gaan. Er zullen altijd wel dingen fout gaan, zelfs in Beyonce’s leven is dit het geval (#confirmedfact). De kunst is om blij te zijn met de goede dingen en je aan te passen aan de tegenslagen.

3. Relativeren: denk eens na. Het gene wat nu fout gaat, gaat dit er binnen een jaar nog toe doen? Of binnen 5 jaar? Als het antwoord nee is, dan mag het je mood niet naar beneden halen!

4. Geef anderen complimentjes.  Een mooi innerlijk straalt uit naar je uiterlijk. Je zal je ook gewoon goed voelen. Geluk is aanstekelijk, als je iemand gelukkig maakt geeft jou dat ook een boost.

5. Wees niet te hard voor jezelf: als je nu nog niet staat waar je wilt staan is dat oké. Heb je nog zoveel werk te doen, maar ben je heel de dag onproductief geweest? Dat is oké. We hebben allemaal zo’n dagen. We zijn uiteindelijk maar mensen hé. Het is belangrijk om je doelen steeds in je achterhoofd te houden en er stap voor stap naartoe te werken. Pauzes en me-time zijn een must, though! Dat verdien je ook.

Ik hoop dat deze tips jullie helpen, al is het maar een heel klein beetje! Bij mij doen ze dat alleszins wel. En als je dit jaar alweer geen Valentijn hebt, dan is dat oké. Join the club, we zijn met zo’n 8377383783 anderen ;) (again, #confirmedfact)




Share:

0 reacties