HAPPINESS- PLANNER


Hey daar lieve mensen. Vandaag schrijf ik een blogpost over geluk. Gelukkig zijn is niet altijd even gemakkelijk. Ik zit momenteel in een situatie waar ik soms ver moet nadenken voor ik weer gelukkig wordt. Vaak krijg je het advies 'denk er niet teveel overna, je maakt jezelf ongelukkig'.

Laat me even zeggen dat dit geen goed advies is. Al betrap ik mezelf soms dat ik zo denk of het zelfs aan anderen zeg. Je moet juist weel nadenken als je ongelukkig bent. Het is heel menselijk om af en toe een dipje te hebben. Zeker als je een beetje zoals mij bent. Ik ben namelijk een heel positief persoon die alles wat op haar laat afkomen en al mijn emoties opstapelt tot het op een moment allemaal losbarst. (Tip: don't do it, just don't.)

Het is heel belangrijk om bij dingen stil te staan en te beseffen wat voor effect bepaalde woorden/situaties op je hebben. Pas als je goed beseft hoe je je voelt en waarom kan je iets aan het probleem doen.

Soms denk je dat de reden dat je je zo slecht voelt 'x' is terwijl er veel meer achter zit dan dat. Ideaal zou volgens mij zijn dat we elke avond de tijd zouden nemen om stil te staan bij je dag. Wat ging er vandaag goed en waar had ik het was moeilijker mee? Waarom was dat zo moeilijk? En welke doelstellingen wil ik morgen behalen om ervoor te zorgen dat ik me niet meer zo voel?

De eerste vraag moet volgens mij (bijna) het meeste aandacht krijgen om gelukkig te zijn. Je focussen op de positieve zaken in je leven is echt goed voor je.

Om jullie te helpen bij dit proces wil ik jullie graag voorstellen aan deze mega leuke hapinessplanner, die ik gekocht heb in de HEMA.



 Iets dat mij een heel klein beetje irriteert is de fout in het woord 'happiness', er staat een 'y' in de plaats van een 'i'. Maar dat is een detail waar ik zeker naast wil kijken aangezien het zo een mooi boekje is! Pastelroze is mijn lievelingskleur en de gouden metalic details op de kaft zijn prachtig. Wat ik ook altijd heel leuk vind aan een boekje is wanneer de blaadjes aan de rand zo gouden verf (?) hebben waardoor wanneer het boekje toe is het lijkt alsof er gouden blaadjes inzitten. Prachtig dus.

In het begin van het boekje heb je enkele blaadjes waar je lijsten kunt maken van dingen die je gelukkig maken aan de linkerkant en aan de rechterkant je een leuke planning hebt. Ik ga eerlijk toegeven dat ik deze blaadjes nog niet gebruikt heb. Al plan ik wel om dat later te doen.



Het grootste deel van het boekje is ingevuld zoals de volgende foto aantoont. Dit is nu wel iets wat ik probeer (dagelijks) in te vullen. Aan de ene kant kun je even stilstaan bij wat er allemaal goed is gegaan die dag. Soms besef ik pas terwijl ik het boekje invul hoeveel ik geluk heb. Er staan altijd minstens 5 dingen op dit lijstje wat ik persoonlijk heel goed vind. Ik ga vaak ook met een gerust gevoel naar bed wanneer ik hierbij heb stilgestaan. Het geeft een heel rustgevend gevoel.

Aan de rechterkant kun je invullen wat je graag morgen wilt doen, bereiken of simpelweg waar je naar uitkijkt! Dit moeten geen grote dingen zijn, als je morgen je lievelingseten gaat eten dan kan dat iets zijn waar je naar uitkijkt. Wat ik er graag ook tussen zet zijn attitudes die ik de volgende dag wil aannemen bijvoorbeeld 'zelfverzekerd zijn' of 'fier zijn op mijn werk'.

Onderaan is een vakje 'Great ideas'. Dit kunnen ofwel echte ideeën zijn, waarom niet? Maar wat ik hier meestal invul is een citaat die past bij mijn dag die net voorbij is of waar ik graag morgen naartoe wil streven.



Natuurlijk is het helemaal niet nodig om dit boekje te gaan kopen om dit te doen. Je kan heel makkelijk elke avond gewoon een lijstje maken in een schriftje dat je naast je bed legt. Voor mij persoonlijk helpt het echt wel, daarom dat ik het graag met jullie wilde delen.

Positiviteit zit volgens mij bijna helemaal in je hoofd. Je moet een positieve outlook hebben en het geluk zoeken in de kleine dingen. Je mag je geluk nooit in iemand anders zijn handen leggen, daar zorg je zelf voor.

xo Adelina

Share:

0 reacties