MOODBOARD


Ik raakte onlangs geïnspireerd door een paar youtubers/blogs om een moodboard te maken. Dus dacht ik dat ik degene die er nog niet bekend mee zijn kan laten kennis maken met een moodboard. Voor dat ik verder inga op dat van mij, zal ik misschien een woordje uitleg geven over wat een moodboard juist is.

Een moodboard is een soort van collage waar je allemaal foto's of woorden op plakt. Dit zijn natuurlijk niet allemaal random plaatjes, maar dingen die jij graag wilt bereiken. Het is de bedoeling dat je dit 'bord' dan ergens neerzet waar je het vaak ziet. Doordat je dan constant geconfronteerd wordt met deze prenten ben je je bewust van je doelen en werk je er harder aan. Dat is mijn theorie, de theorie waarop het idee gebaseerd is, is net een beetje anders.

Een moodboard is gebaseerd op the law of attraction. Dit betekent eigenlijk dat je de dingen die jij graag wilt zal aantrekken. Je moet heel duidelijk je doelen formuleren voor jezelf en deze goed visualiseren. Dan stuur je deze beelden het universum op en zij zal dan reageren door deze dromen waar te maken. Heel belangrijk hierbij is dat je echt een concreet beeld hebt over wat je net wilt en hoe je dat graag wilt bereiken. Je moer je ook bewust zijn van alle dingen die het universum al voor u gedaan heeft en hier dankbaar voor zijn.



Het is een soort van 'what goes around comes back around'; wat jij de wereld in stuurt, krijg je terug.
Hier is alvast mijn moodboard, opgedeeld in stukjes. Ik ga bij elke afbeelding/ tekst een beetje uitleg geven.


1. Laat het gaan: dit was ook één van de dingen die mijn artikel 'BUCKETLIST 2017' stond. Dingen die ik niet kan veranderen moet ik leren loslaten. Ik ben dit nog aan het leren, maar het is belangrijk om daar aan te blijven werken.

2. Slay the day: sporten. Ik moet meer sporten, ik ga twee keer op vakantie deze zomer en ik wil mij goed in kleedjes en bikini's voelen! Ik wil mij gewoon ook fitter en beter in mijn vel voelen. Sporten is de eerste stap in dit proces. 

3. Boeken: ik wil meer lezen. Vroeger maakte ik zoveel tijd om boeken te lezen, ik las per maand zo'n drie boeken. Ik genoot daar echt van en ik wil meer tijd maken om boeken te lezen. Ik heb er trouwens daarstraks één besteld (het werkt al!!).

4. Leren kennen en leren/kennen: dit heeft voor mij twee betekenissen:
-nieuwe mensen leren kennen en mensen dat ik al ken beter leren kennen.
-nieuwe dingen leren en kennis opdoen.

5. Fotograferen: meer mooie momenten in mijn leven vastleggen. Ik kijk zo graag naar foto's omdat er dan veel herinneringen naar boven komen. Ik wil vaker mooie momenten en dingen appreciëren.

6. Meer energie, minder stress: ik wil al mijn energie in positieve dingen steken, daar krijg ik ook energie van terug. Ik wil ook leren dat stress een overbodige zaak in mijn leven is dat ik absoluut niet nodig heb.



7. Your talent: ik geloof er sterk in dat iedereen talent heeft. Ik wil mijn talent vinden en eraan werken.

8. Exellence is not a skill, it's an attitude: dit is een reminder voor mezelf! Ik vind dit heel motiverend en wil er elke dag aan herinnerd worden.

9. Ik heb een droombaan: hier wil ik naartoe werken. Ik weet momenteel nog niet waar ik mijzelf later zie werken maar één van mijn grootste doelen in het leven is verliefd zijn op mijn job.

10. Schrijven: ik wil meer schrijven. Dit is iets dat ik zo graag doe, maar ik wil er in verbeteren. Mijn schrijftechnieken kunnen zoveel beter en dat is iets waar ik bewust aan wil werken.

11. Relativeren: dit! is! zo! belangrijk!! Je kan in alles het positieve ziet, als je maar je best doet. Relativeren is echt the key om gelukkig te zijn volgens mij.

11. Wees eerlijk: ik wil eerlijk kunnen zijn over veel dingen. Ik haat het als ik mijn mond moet houden om niet op iemand zijn tenen te trappen of omdat ik weet dat de andere er anders over denkt. Ik wil ook eerlijk tegen mijzelf zijn over wat ik wil in het leven en wie ik ben. Dat is niet altijd makkelijk en ik weet niet of ik me hieraan ga houden, maar ik ga proberen mijn best te doen.

12. Cursus: again, ik wil nieuwe dingen leren. Het lijkt me wel leuk om een random cursus te volgen bv naaien of schilderen. Iets waar ik niet goed in ben gewoon doen!




13. Shop als een pro: ik wil slim shoppen. Niet zomaar prulletjes kopen dat ik één keer ga kopen en dat dan eeeeeuwig in mijn kast gaat blijven liggen. Ik ga aandachtiger shoppen.

14. Wonder Holiday: ik wil reizen!!! Ik ben nooit de persoon geweest die altijd al wou reizen en de wereld zien maar plots begin ik dat een beetje te worden? Geen idee hoe het komt, maar ik wil meer van de wereld zien. Ik vind dat we meer moeten genieten van onze prachtige aarde.

15. Geld: ik wil geld verdienen, sparen en beter beheren. Ik ben een persoon die zoveel onnodig geld verspilt en daar moet ik mee stoppen. Als ik zou uittellen hoeveel geld ik al aan Bubble Tea gegeven heb dan zou ik echt van mijn stoel vallen geloof ik.

16. Skincare: ik moet mijn huid beter verzorgen. Ik draag al zo lang elke dag foundation en ben al te vaak met mijn make-up gaan slapen. Mijn huid protesteert. Ik moet luisteren naar mijn lichaam en mij huid roept om mijn aandacht. Ik ga heel deze maand al geen foundation meer gedragen en heb een soort van skincare-routine uitgewerkt. Daar komt binnenkort eens een post over.

17. Auto: ik moet mij rijbewijs halen. Deels omdat ik dat echt wil en deels om iedereen zijn gezaag niet meer te moeten aanhoren. Ik was mij er niet van bewust dat het zo een schande is om op je 20 nog geen rijbewijs te hebben, maar daar denken sommigen duidelijk anders over...

18. Sporten: again, ik moet echt beginnen sporten.

19. Haar: als je al van je 15 jaar regelmatig je haar kleurt, dan verzwakt je haar. En dat merk ik nu echt. Daarom dat ik mijn haar ook heel goed probeer te verzorgen momenteel. De middeltjes dat ik gebruik helpen echt! Ik wil tegen het einde van het jaar even lang en gezond haar als het meisje op de foto.

20. Gezondheid: ik wil boven alles gezond zijn. Ik wil gezond eten, maar ook fysiek en mentaal gezond zijn. Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.

Zo dit waren ze allemaal, als iemand van jullie en moodboard zou maken en je die graag wilt delen zou ik hem heeeeel graag zien! Als je vragen hebt of tips nodig hebt rond dit thema mag je mij natuurlijk ook altijd sturen! Kusjes xo

Share:

0 reacties