Waarom de herfst mijn favoriete seizoen is


Zoals we allemaal hebben kunnen zien en kunnen voelen is de zomer officieel gedaan. Ik heb gemerkt dat velen dat spijtig vinden, en buiten het feit dat het echt ijskoud geworden is heb ik er absoluut geen probleem mee. Ik vind de herfst-periode zo gezellig!

Ik vind het super leuk dat er allemaal blaadjes op de grond liggen wanneer ik rond stap. Ook je outfits zijn het leukste tijdens de herfst vind ik persoonlijk. Tijdens de zomer is het te warm om een echte outfit samen te stellen en in de winter bedek je toch alles met je dikke winterjas. Tijdens oktober en november is het koud genoeg voor een jas, maar warm genoeg om hem nog open te laten.





Ik kan echt genieten van een kop warme koffie en een gezellig koffiehuisje. En in de herfst is dat nòg gezelliger. Mede omdat het dan buiten koud en nat is en je binnen lekker kan opwarmen met een karamel cappuccino. Heerlijk.


Persoonlijk ben ik wel een vrij sociaal iemand. Ik kan goed opschieten met verschillende mensen en spreek ook wel graag af en toe af met vrienden. Maar ik ben ook wel iemand die heel erg gesteld is op haar privacy en kan genieten van u-r-e-n me-time. De herfst en het koude weer is daar het perfecte excuus voor. Mensen hebben minder zin om in dit weer iets te gaan doen, wat mij deze broodnodige me-time geeft. Gewoon gezellig in mijn kamer een boek lezen met een geurkaarsje aan, aaah klinkt hemels.

Over boeken gesproken, ik ben de laatste tijd verslaafd aan boeken kopen (misschien heeft mijn nieuwe boekenkast dat gevuld moet worden daar iets mee te maken ((heel misschien)) ). Jullie mogen dan ook binnenkort een post verwachten waar ik een beetje meer over die boeken zal vertellen en jullie wat literatuur kan aanraden. Ik heb tot nu toe al twee vriendinnen aangezet om te lezen en dat vind ik eigenlijk heel leuk om te weten.


Verder voelt herfst voor mij steeds als een nieuw begin aan. Dat is misschien raar om te horen omdat het letterlijk in het midden van het jaar valt. Toch voelt het altijd zo aan. Het schooljaar begint opnieuw, mensen zijn net terug van vakantie,... Ben ik de enige die het gevoel heeft dat reizen je echt kan veranderen? Het verbreed je perspectief, je leert nieuwe dingen bij. Natuurlijk veranderen mensen het hele jaar door, maar toch. Een quote dat ik onlangs tegenkwam op Pintrest trok mijn aandacht: "October is about trees revealing colors they've hidden all year. People have an October as well." (Jm Storm)






Share:

0 reacties