Verderstudeerbeurs KU Leuven






Ik wist al een tijdje dat ik graag communicatiewetenschappen wou studeren. Communicatie is altijd al een veld geweest dat mij wel interesseerde. De grote vraag voor mij was dan vooral: waar?

Kies ik voor Brussel, waar ik al vertrouwd mee ben en waar ik al mensen op de campus ken of ga ik voor Leuven, waar ik helemaal niemand ken en mij in een nieuwe omgeving zal bevinden? Het tweede leek mij de spannendste optie en als ik heel impulsief zou mogen kiezen dan was het Leuven geworden. Maar aangezien ik ook heel impulsief voor mijn huidige richting gekozen heb leek mij dat niet het beste idee.

Daarom heb ik besloten om naar beide campussen te gaan en mij verder te informeren. De VUB organiseert pas in maart zijn eerste infodag. Als jullie dat graag hebben kan ik daar later ook een update over posten.

Om 9u07 was onze trein naar Leuven, na een vertraging van 5 minuten is die dan ook aangekomen. Kan ik even vermelden dat de treinen naar Leuven zoveel comfortabeler zijn dan de treinen naar Asse?? Maar goed. De eerste infosessie waarvoor we ons ingeschreven hebben was om 10u15.

Gewoon al door de stad lopen geeft mij zo een goed gevoel, ik vind het écht zo gezellig daar! Het doet mij een beetje aan Brussel denken enkel zijn de mensen daar minder gehaast. In Brussel is iedereen altijd zo snel aan het stappen om op tijd te zijn voor weet ik wat allemaal.


Eens aangekomen bij de campus zijn we naar de promotiezaal gegaan. Daar zou de infosessie over van bachelor naar master doorgaan. Het was moeilijk om je op de presentatie te concentreren wanneer je in zo'n mooie zaal zit. Het was net alsof we in een theaterzaal zaten. Ik wist toen al dat dat een probleem zou worden voor mij als alle lokalen zo mooi waren. Het feit dat er geen tafeltjes aanwezig waren liet mij wel denken dat het geen leslokaal was. De presentatie was heel duidelijk en een beetje demotiverend als ik eerlijk ben. Wanneer je te horen krijgt dat maar zo'n 40% gemiddeld slagen op een schakelprogramma is het wel even slikken. Ook kwam het besef dat de manier dat ik tot nu toe geleerd heb voor al mijn vakken niet de manier is waar zij op wachten. Ik leer altijd a.d.h.v. voorbeelden en praktijkgericht. Zij willen echt de theorie, en dat is iets waar ik helemaal niet zo goed in ben. Ik kan niet gewoon dingen uit mijn hoofd leren dus dat zal een aanpassing zijn voor mij.


Na deze infosessie zijn we even de stad in getrokken. Het was echt spijtig dat het zo koud was gisteren waardoor we niet teveel gewoon rondgestapt hebben. We zijn vooral op zoektocht naar eten gegaan. We wouden heel graag Indisch maar vonden nergens in de buurt een Indisch restaurant. Net toen we opgegeven hadden en zeiden dat we gewoon ergens zullen binnengaan zijn we super toevallig een Aziatisch restaurant gepasseerd waar ze de Tikka Masala Chicken hadden*vreugdedansje*.


Verder zijn we ook naar de Flying Tiger geweest, gewoon omdat dat de coolste winkel ever is en het mij zo hard aan mijn Erasmusuitwisseling in Zweden doet denken. Hier hadden ze wijze woorden op de muur geplakt:

Voor alle koffie en boekenliefhebbers, een tip voor als je in Leuven bent: het barboek café. Oh my, ik zou heel graag is een dag teruggaan en daar heel de dag zitten. Super lekkere koffie, mega gezellige sfeer en zoveel boeken je maar wilt: it's a yes from me.



Na deze toffe tijd in het stad zijn we teruggekeerd naar de universiteit voor twee andere infosessies. Eén rond bedrijfscommunicatie en één rond werken en studeren. Ik heb tijdens de laatste infosessie gemerkt dat een schakelprogramma volgen en ondertussen ook werken zeer moeilijk zou zijn. Ook omdat een schakelprogramma vaak uit meer dan 60 studiepunten bestaat.

Over het algemeen was dit een zeer geslaagd dagje, ook mede door het gezelschap. Ik wil deze post afsluiten met deze foto. Leuven....





Share:

0 reacties